Субсидія на оренду житла для ВПО: новий механізм державної підтримки.
Субсидія на оренду житла для ВПО: новий механізм державної підтримки.
Для багатьох українців, які змушені були через війну залишити власні домівки і переїхати жити в інші регіони країни, найболючішим залишається питання житла. З метою допомогти ВПО, які не мають достатньо коштів, аби самостійно винаймати індивідуальне житло, Мінсоцполітики розробило новий інструмент державної підтримки – субсидію на оренду житла.
З 29 січня внутрішньо переміщені особи можуть подавати документи на її призначення. Призначатиметься субсидія за аналогією з житловою субсидією тим сім’ям, які найбільше потребують фінансової допомоги.
Хто зможе скористатися субсидією?
Внутрішньо переміщені особи, які:
виїхали з окупованих російською федерацією регіонів або із зон бойових дій і не мають власного житла в умовно безпечних регіонах України, а їхнє житло знищене або непридатне для проживання;
хочуть орендувати індивідуальне житло, але не мають достатньо коштів для цього;
орендують житло і витрачають на нього суттєву частину своїх доходів;
Важливо: субсидія на оренду житла надаватиметься за умови, що:
орендар і орендодавець не повʼязані родинними відносинами;
орендар не отримує від держави допомогу на проживання ВПО;
орендодавець приміщення вже не отримує на нього компенсацію за програмою «Прихисток».
При цьому, родина ВПО може одночасно отримувати і субсидію на оренду, і субсидію на житлово-комунальні послуги.
Як можна буде оформити субсидію на оренду?
до органів Пенсійного фонду України;
до центрів надання адміністративних послуг;
до уповноважених банків, визначених відповідно до Порядку відбору банків, через які здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги, виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням та заробітної плати працівникам бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 р. №1231;
в електронній формі за допомогою засобів Соціального веб-порталу електронних послуг Мінсоцполітики.
Які документи будуть необхідні?
договір найму (за встановленою формою );
заява (за встановленою формою );
за потреби, копії документів, що підтверджують повноваження законного представника, опікуна, піклувальника, батьків-вихователів або інші документи, що підтверджують якісь особливі обставини.
Документи подаються особисто власником житла і внутрішньо переміщеною особою. Але, якщо власник житла проживає в іншому регіоні або за кордоном, можна скористатися електронною формою подачі документів через веб-портал електронних послуг або мобільний додаток ПФУ (використавши електронний підпис).
Крім того, підписати заяву та договору найму від імені власника житла може його законний представник на підставі довіреності.