Звернення Донецької селищної ради щодо забезпечення збалансованого підходу в реалізації реформи старшої профільної школи

  • 60

Фото без опису

У рамках державної освітньої реформи, спрямованої на модернізацію шкільної освіти та впровадження профільного навчання, Донецька селищна рада на черговій LXХ сесії VIII скликання (рішення № 3227-VIII від 10.04.2025 року) ухвалила звернення до Президента України, Верховної Ради та Міністерства освіти і науки України.

🔹 Основою для звернення стало занепокоєння батьківської й освітянської спільнот громади, та консолідована думка керівництва Донецької селищної ради й депутатського корпусу щодо окремих положень законопроєкту №13120, а також наказу МОН України №1112 від 07.08.2024 року, що регулює порядок здобуття загальної середньої освіти в умовах воєнного стану.

🔍 Відповідно до пункту 52 розділу X Закону України «Про повну загальну середню освіту», затверджений Донецькою селищною радою План трансформації освітньої мережі на 2024–2027 роки передбачає створення двох академічних ліцеїв із прогнозованою кількістю учнів: 130 у 5 класах та 230 в 11 класах. Така модель є адаптованою до демографічних та географічних особливостей нашої територіальної громади.

📉 Водночас запропоновані у законопроєкті №13120 зміни до чинного закону вимагають, щоб ліцей мав не менше 288 учнів і функціонував окремо від початкової школи. Наказ МОН №1112 також запроваджує нові організаційні підходи до формування освітньої мережі у період воєнного стану.

⚠️ З урахуванням аналітичних розрахунків, проведених відділом освіти Донецької селищної ради, існує ризик, що в разі обов’язкового впровадження нових норм у нинішньому вигляді, громада може зіштовхнутися з низкою таких проблем:

➡️необхідністю перегляду затвердженого Плану трансформації;

➡️ускладненням доступу учнів до повної загальної середньої освіти через відстані до опорних ліцеїв;

➡️логістичними труднощами з організацією підвезення учнів і вчителів;

➡️ризиком нестабільності в кадровому забезпеченні закладів освіти.

📣 Донецька селищна рада підтримує основну мету реформи — створення сучасної, якісної профільної освіти. Проте вважаємо за доцільне на законодавчому рівні враховувати потреби, особливості та можливості кожної територіальної громади, особливо в умовах воєнного часу.

🔹 У своєму зверненні ми просимо:

зняти з розгляду законопроєкт №13120 у його нинішній редакції та доопрацювати його з урахуванням реалій сільських громад;

переглянути положення наказу МОН №1112 з метою забезпечення поступового, керованого переходу до нової моделі профільної освіти.

🤝 Ми сподіваємося на зважене рішення з боку центральних органів влади, яке дозволить реалізовувати реформу ефективно, але без втрати доступності, якості та стабільності освіти.