Головне управління ДПС у Харківській області інформує

  • 224

 

 

Приклади заповнення поля «призначення платежу»

при розрахунках з бюджетом

Взаємодія платників з органами податкової служби здійснюється дистанційно у режимі реального часу через персоналізований сервіс «Електронний кабінет». Базовий функціонал електронного кабінету дає можливість у режимі онлайн переглядати дані карток особових рахунків про стан розрахунків з бюджетами.

Запити на отримання електронного витягу інформації щодо стану розрахунків з бюджетами потрібно направляти до органів Державної податкової служби засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" через персоналізований сервіс «Електронний кабінет платника».

Сплата за кожним видом платежу та за кожним видом сплати має оформлятися окремим документом на переказ.

При заповненні розрахункових документів на сплату податків, зборів, єдиного внеску в полі «Призначення платежу» необхідно вказувати ідентифікаційний код.

За правильність заповнення реквізитів у платіжних документах відповідальність несе платник податків.

Реквізити для сплати розміщені на суб-сайті «Головне управління ДПС у Харківській області» в розділі «Рахунки для сплати платежів»:

https://kh.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/

 

Приклади заповнення поля «призначення платежу» при розрахунках з бюджетом за посиланням:

 

https://kh.tax.gov.ua/media-ark/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi-materiali/9315.html

 

 

 

 

Закон № 2888: передбачена можливість використання електронних грошей

для сплати податків та зборів

 

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що  Інформаційний лист  № 2/2023  від 23.02.2023 року ДПС присвятила окремим змінам положень Податкового кодексу України    (далі -  ПКУ) у зв'язку з прийняттям Закону України від    12 січня 2023 N 2888 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг» зокрема в частині обліку електронних гаманців та рахунків, відкритих платникам податків небанківськими надавачами платіжних послуг, сплати податків електронними грошима та використання інших платіжних операцій, що запроваджені Законом України  від 30 червня 2021 року № 1591 «Про платіжні послуги».

Закон № 2888 набере чинності 1 квітня 2023 року.

У листі йдеться:

– про особливості сплати податків та зборів електронними грошима;

– які обмеження існують при сплаті електронними грошима податків і зборів;

– зміни щодо обліку рахунків платників податків, відкритих небанківськими надавачами платіжних послуг та електронних гаманців;

– зміни щодо повноважень контролюючих органів стосовно зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, відкритих небанківськими надавачами платіжних послуг, арешту та стягнення коштів тощо;

– особливості оподаткування деяких видів доходів та операцій податками на прибуток, додану вартість та доходи фізичних осіб.

Зокрема, змінами до ПКУ передбачено можливість сплати податків та зборів у готівковій або безготівковій формі (у тому числі з використанням електронних грошей), крім випадків, передбачених ПКУ або законами з питань митної справи. Але не допускається прийняття електронних грошей на єдиний рахунок.

Фізичні особи – підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов'язані повідомляти про свій статус банки, інші фінансові установи, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, в яких такі особи відкривають рахунки/електронні гаманці. Неповідомлення фізичними особами – підприємцями та особами, що проводять незалежну професійну діяльність, про свій статус при відкритті рахунку/електронного гаманця тягне за собою накладення штрафу в розмірі 680 гривень за кожний випадок неповідомлення.

 

 

 

 

Яким чином здійснюється скасування реєстрації РРО, що знаходяться на територіях, які тимчасово окуповані або на яких ведуться бойові дії?

 

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265). Його дія поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), розроблений відповідно до статті 7 Закону № 265 та затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» із змінами та доповненнями (далі – наказ № 547, Порядок № 547), встановлює процедури реєстрації/перереєстрації/скасування реєстрації РРО.

Пунктом 1 глави 4 розділу ІІ Порядку № 547 встановлено, що реєстрація РРО діє до дати скасування реєстрації РРО, що відбувається у випадках, визначених, зокрема, підпунктами 1 та 13 пункту 1 глави 4 розділу ІІ Порядку № 547, коли:

суб’єктом господарювання подано заяву про скасування реєстрації РРО за формою № 4-РРО (додаток 4 до Порядку № 547);

щодо господарської одиниці, де використовується РРО, суб’єкт господарювання повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) як про закритий або такий, що не експлуатується суб’єктом господарювання.

Згідно з пунктом 2 глави 4 розділу ІІ Порядку № 547 скасування реєстрації РРО на підставі, визначеній підпунктом 1 пункту 1 глави 4 розділу ІІ Порядку № 547, здійснюється за заявою суб’єкта господарювання, а на підставі, визначеній підпунктом 13 пункту 1 глави 4 розділу ІІ Порядку № 547, – за заявою суб’єкта господарювання або примусово за рішенням контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.

Контролюючий орган за місцем реєстрації РРО у випадку, передбаченому підпунктом 13 пункту 1 глави 4 розділу ІІ Порядку № 547, може прийняти рішення про скасування реєстрації РРО лише за наявності в контролюючому органі повідомлення про об’єкти оподаткування, або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі – повідомлення), що подане суб’єктом господарювання відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 ПКУ, згідно з яким господарська одиниця, на яку зареєстровано РРО, обліковується в контролюючому органі як об’єкт оподаткування, що закритий або не експлуатується.

Враховуючи зазначене, для скасування реєстрації РРО, що знаходяться на територіях, які тимчасово окуповані, або на яких ведуться бойові дії, керуючись положеннями розділу VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, та положеннями глави 4 розділу ІІ Порядку № 547 необхідно подати до контролюючого органу за основним місцем обліку як платника податків повідомлення за формою № 20-ОПП та/або заяву про скасування реєстрації РРО за формою № 4-РРО.

Зазначені документи можуть бути подані в паперовій формі або засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг.

Відомості щодо зареєстрованих/скасованих РРО, об’єктів оподаткування та контролюючі органи, у яких суб’єкт господарювання перебуває на обліку за неосновним місцем обліку, відображаються у приватній частині Електронного кабінету.

Скасування реєстрації РРО передбачає одночасне скасування книги обліку розрахункових операцій, що зареєстрована на такий РРО у порядку, визначеному главою 3 розділу ІІ Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом № 547.

 

 

 

Приклади заповнення реквізиту «Призначення платежу»

 

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що Законом України від 30 червня 2021 року № 1591-ІХ «Про платіжні послуги» (далі - Закон № 1591-ІХ) створено умови для переходу української платіжної інфраструктури на міжнародний стандарт обміну платіжними повідомленнями ISO 20022.

Національний банк України з 01 квітня 2023 року впроваджує систему електронних платежів нового покоління СЕП- 4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи СЕП 24/7 без зупинення роботи із виконання міжбанківських платіжних операцій.   

З метою врегулювання механізму сплати податків, зборів, платежів, єдиного внеску в умовах дії міжнародного стандарту ISO 20022 затверджено наказ Міністерства фінансів України від 22.03.2023 №148 «Про затвердження Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 березня 2023 року за №528/39584 (набирає чинності з 01 квітня 2023 року).

Цим наказом передбачено, що платники під час сплати податків, зборів, платежів, єдиного внеску з 01 липня 2023 року використовують виключно структурований формат реквізиту «Призначення платежу», який включає заповнення тільки двох обов’язкових полів, а саме «Код виду сплати» та «Додаткова інформація запису» .

Приклади заповнення реквізиту «Призначення платежу» (КРІМ СПЛАТИ НА ЄДИНИЙ РАХУНОК)

Приклади заповнення реквізиту «Призначення платежу» для сплати податків єдиний рахунок

Також, одночасно для всіх платників запроваджено перехідний період, який надає можливість до 01 липня 2023 року при сплаті податків, зборів, єдиного внеску використовувати і старий формат реквізиту «Призначення платежу» (наказ Міністерства фінансів України від 24 липня 2015 року № 666 втрачає чинність 01 липня 2023 року).

 

Аспекти податкового законодавства – під час спільних івентів

Днями Харківські податківці провели черговий спільний  вебінар Головного управління ДПС у Харківській області та  Diia.Business І Warsaw. 

Спікерами на заході виступили  фахівці  управління оподаткування юридичних осіб  і  управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Харківській області.

Під час семінару розглядалися питання, які наразі цікавлять бізнес і громадян. 

Податківці розповідали про умови  реєстрації, нюанси оподаткування та звітності резидента Дія.Сіті, декларування підприємцями доходів,  отриманих за кордоном, нюанси  Деклараційної кампанії - 2023 тощо. 

Зокрема, фахівці повідомили, що для спрощення процедури декларування доходів для громадян Державною податковою службою України запроваджено новий сервіс – предзаповнення декларації про майновий стан і доходи, який доступний в Електронному кабінеті. Скористатися зазначеним сервісом також можуть особи, які заявляють право на податкову знижку.

Серед учасників вебінару були присутні громадяни України, які під час війни виїхали до Польщі. Вони цікавилися аспектами декларування допомоги, отриманої як  на території України, так і за кордоном під час воєнного стану  у 2023 році. 

Фахівці управління оподаткування фізичних осіб відповіли на всі запитання та нагадали, що наразі в  умовах війни, коли ми всі зусилля спрямовуємо для наближення нашої Перемоги, необхідна підтримка кожного громадянина у вигляді сплачених податків та єдиного внеску на загальнообовʼязкове державне соціальне страхування.

Працюємо чесно - підтримуємо Державу!